Deel 1 in hierdie reeks artikels het die belangrikste redes waarom jy jou besigheid en persoonlike uitgawes apart moet hou bespreek. Hier volg ʼn kort opsomming van waarom hierdie uitgawes apart gehou moet word.
Dit wil dus voorkom of dit ʼn goeie plan kan wees om besigheid en persoonlike uitgawes apart te hou, maar hoe doen mens dit? Hier volg ʼn paar voorstelle waarmee jy kan begin:
Maak gebruik van aparte liasseerstelsels. Besigheid- en persoonlike uitgawes se onderskeie kwitansies moet apart gehou word en van meet af aan in verskillende plekke geliasseer word.
Boekhouding vir die betrokke uitgawes moet apart geskied. Gebruik twee aparte boekhoudingstelsels: een vir besigheidsuitgawes en ‘n ander een vir persoonlike uitgawes.
Maak ʼn bankrekening oop wat slegs vir transaksies (deposito’s sowel as die betaling van rekeninge en dies meer) wat met die besigheid verband hou gebruik word.
Hierdie kredietkaart moet slegs gebruik word om onkostes wat namens die besigheid aangegaan word te betaal. Persoonlike uitgawes moet vanuit jou persoonlike rekening, met ʼn persoonlike kredietkaart betaal word. Indien jou besigheid nie kwalifiseer vir ʼn kredietkaart nie, kan jy aansoek doen vir ʼn addisionele kredietkaart in jou persoonlike naam, en die kaart slegs vir besigheidstransaksies gebruik.
Alle transaksies tussen jou en jou besigheid moet op armslengte terme gedoen word. Wanneer daar transaksies tussen jou en die besigheid plaasvind moet die besigheidsentiteit duidelik apart van jou, as persoonlike entiteit, staan. Om verskeie regs- en finansiële redes is dit baie belangrik dat jy voldoende dokumentasie saamstel om die voorneme te ondersteun dat jy en die besigheid as aparte entiteite funksioneer.
Maak seker dat daar genoegsame dokumentasie is om aan te toon dat die bates of kontant wat jy na die besigheid oordra as ʼn lening van jou aan die besigheid of as ʼn belegging deur jou in die besigheid beskou moet word.
Indien jy self vir jou besigheid werk, moet jy jouself ʼn markverwante salaris betaal vir die werk wat jy verrig. Die salaris moet vanuit die besigheid se bankrekening na jou persoonlike bankrekening oorbetaal word. Indien jy bates, byvoorbeeld voorraad, uit die besigheid neem, maak seker dat jy dit in die besigheid se boeke aanteken.
Indien die perseel waarvandaan die besigheid bedryf word in jou persoonlike naam geregistreer is, is dit belangrik dat jy ʼn huurkontrak tussen jou en die besigheid opstel.
Vanuit die bostaande inligting blyk dit duidelik dat die nodige dokumente beskikbaar moet wees vir alle transaksies wat tussen jou en die besigheid geskied op die tydstip wat die transaksie(s) plaasvind. Verder is dit belangrik dat alle aspekte van transaksies wat tussen jou en die besigheid plaasvind, op redelike en armslengte terme geskied. Deur persoonlike- en besigheidskwitansies, sowel as finansies, van meet af apart te hou kan in die toekoms baie probleme voorkom word, en tyd en geld bespaar.
Vir meer inligting rakende die skeiding van persoonlike- en besigheidsuitgawes kontak jou belasting of finansiële adviseur.
Bronnelys:
Hierdie artikel is ʼn algemene inligtingsblad en moet nie as professionele advies beskou word nie. Geen verantwoordelikheid word aanvaar vir enige foute, verlies of skade wat ondervind word as gevolg van die gebruik van enige inligting vervat in hierdie artikel nie. Kontak altyd ʼn finansiële raadgewer vir spesifieke en gedetailleerde advies. (E&EO)